Vad är administration?

Administration här & nu (tidigare publicerat i sociala medier)

Administration är alla de arbetsuppgifter som hjälper till att ge stöd till företagets verksamhet. Att producera, köpa och sälja varor eller tjänster och ta hand om företagets ekonomi finns i de flesta företag. Att skapa ordning och bra arbetsrutiner och använda olika hjälpmedel gör att administrationen fungerar smidigare och tar mindre tid. Känns ditt kontor rörigt och ostrukturerat? Tar administrationen för mycket tid?

Mina tips till dig är: Ha ett genomtänkt system för sortering och förvaring.

Ta bort saker som stör eller tar uppmärksamhet.

Placera det du använder ofta nära och lätt att hitta.

Planera in tid för att ta hand om dina papper/digitala dokument med jämna mellanrum.

 

Fundera över vad just du trivs bäst med för system för att hålla reda på dina papper. Håll utkik efter nästa inlägg där jag skriver om hur du kan organisera dina papper.

Välkommen tillbaka!

Vänliga hälsningar
Kristina

2018-09-22 11:22